Sådan vælger du det rigtige kommunikationsbureau

Der findes utroligt mange kommunikationsbureauer på det danske marked. Lige fra store bureauer der har eksisteret i mange år, til nyopstartede bureauer.

I denne artikel vil vi diskutere hvordan du kan vælge det helt rigtige kommunikationsbureau for din organisation.

Har de erfaring fra din branche

Der er mange dygtige kommunikationsbureauer i Danmark. Men har de lige præcis erfaring med din branche? Det er det spørgsmål du bør stille dig selv. De fleste kommunikationsbureauer er timelønnede. Og hvis de skal bruge en masse tid på at undersøge din branche, før de kan gå i gang med en opgave, så kommer det enten til at blive dyrt for dig eller du får et dårligere resultat.

Hvis du derimod vælger et kommunikationsbureau som er eksperter i lige præcist din branche, så er sandsynligheden for et positivt resultat, meget større.

Et bureau som er eksperter i din branche ved lige præcist hvordan de skal gribe en opgave an og hvem de skal kontakte af journalister mv.

Se på deres referencer

I tråd med, at du skal kigge på bureauets speciale, er det også vigtigt at du ser på hvilke kunder de har arbejdet med. Har de kun haft store kunder og du er et lille nystartet firma, er det måske ikke det rigtige bureau for dig og omvendt.

I den forbindelse skal det nævnes, at det også kan være fornuftigt at kontakte bureauet for at høre om referencer der minder dit firma/organisation. Det er nemlig langt fra alle referencer der ender på bureauets hjemmeside, og de vil ikke altid være up-to-date.

Hvordan kvalitetssikrer de arbejdet?

Mange bureauer har studentermedhjælpere ansat til at lave meget af det grove arbejde. Det er på sin vis fint nok, men hvis man betaler 1500 kr. ex. moms i timen, vil man gerne have nogle erfarne medarbejdere på opgaven. Det er også vigtigt at firmaet har en klar process for at kvalitetssikre det arbejde de laver for dig.

Spørg derfor ind til hvordan de specifikt sikrer høj kvalitet. Har de ikke noget svar eller er vævende, er det nok ikke det rette bureau. Et bureau uden struktur ender nemmere med at lave fejl eller lave dårlig kvalitets arbejde.

Besidder bureauet de kvalitet du leder efter?

Forskellige bureauer har forskellige kvaliteter. Nogle bureauer er gode til at sikre at hvert et komma sidder rigtigt, andre bureauer er mere kreative. Overvej hvilket bureau som bedst kan udføre de opgaver I står med. Selvom et bureau på papiret er rigtigt dygtigt, er det måske ikke det rigtige bureau for jer.

Er der god kemi?

Slutteligt, er det vigtigt at holde sig for øje, om der er god kemi mellem jer og kommunikationsbureauet. Det er rigtigt vigtigt at I er på bølgelængde med bureauet og kommunikationen kører gnidningsfrit. Kun på den måde, får I det bedste resultat.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *